1. HABERLER

  2. MEMUR

  3. Belediyede Memur Alımı ve Başvuru Şartları Nelerdir?
Belediyede Memur Alımı ve Başvuru Şartları Nelerdir?

Belediyede Memur Alımı ve Başvuru Şartları Nelerdir?

Belediyede memur olmak şartları ve detayları da merak ediliyor. 2020 güncel verilerine göre ülkemizde toplamda 1389 tane belediye bulunmaktadır. Vatandaşlar bu belediyelerde ihtiyaç doğrultusunda memur olabilirler. İstenilen düzeyde mezuniyet durumları olduğunda (lise, ön lisans ve lisans) açık kadrolara yerleştirilerek çalışabilirler.

A+A-

Birçok vatandaş daha rahat bir yaşam sürmek için memur olmayı istiyor. Bu kapsamda 2020 belediyede memur olmak şartları ve detayları da merak ediliyor. 2020 güncel verilerine göre ülkemizde toplamda 1389 tane belediye bulunmaktadır. Vatandaşlar bu belediyelerde ihtiyaç doğrultusunda memur olabilirler. İstenilen düzeyde mezuniyet durumları olduğunda (lise, ön lisans ve lisans) açık kadrolara yerleştirilerek çalışabilirler.

Belediyelerde Memur Alımı Olan Bölümler

Belediyelerde memur alımı yapılması için ilgili bölümlerde açık olması gerekmektedir. Bu bölümler belediye kanunun 49. Maddesinin 3. Fıkrasında belirtilmiştir. Belediyelerde yer alan bölümler şu şekildedir:

  • Zabıta
  • Şube müdürü
  • Mimar
  • Özel kalem
  • Teknisyen
  • Daire başkanı
  • Mühendis
  • Bölüm şefi
  • Hesap uzmanı
  • Odacı
  • Muhasebe personeli
  • Evrak memuru
  • İnsan kaynakları personeli şeklindedir.

Belediyelerde aynı zamanda yerine getirilmesi gereken farklı hizmetler de bulunmaktadır. Bu hizmetlerin yürütülmesi için çok fazla istihdam sağlanmaktadır. Bu hizmetlerin sağlanması adına belediyelerin mevcut birimleri ise şu şekildedir:

  • İnsan kaynakları birimleri
  • Müze ve hayvanat bahçesi birimleri
  • Strateji geliştirme birimleri
  • Su kanalizasyon birimleri
  • Yol işleri ve kırsal birimler
  • Temizlik işleri birimleri
  • Fen işleri birimleri
  • İtfaiye birimleri
  • İmar ve şehircilik birimleri
  • Zabıta birimleri
  • Satım alma işleri
  • Tahakkuk servisleri şeklindedir. Bu bölümlere de kişiler sözleşmeli ya da kadrolu olarak girerek istihdam edebilmektedirler.

Belediyede Sözleşmeli Memur Olmak

Belediyede sözleşmeli memur olmak için kişiler istedikleri belediyelere başvuru yapabilirler. Belediye binalarına direk CV bırakabilecekleri gibi internet üzerinden de başvurularını gerçekleştirebilirler. Yapılan başvurular insan kaynaklarında değerlendirilerek sonuçlanır. Belediyelerde sözleşmeli memurlar için bir sınav bulunmuyor. Yapılan başvuru değerlendirmesi olumlu geçerse başvuru yapanlar mülakata tabi tutulmaktadır. Bu mülakatı geçen kişiler direk olarak işe başlayabilirler.

Belediyede sözleşmeli olarak memur olmak isteyen kişilerin bunun için ilgili bölümlerine ihtiyaç duyan belediyelere başvurmaları gerekir. İlgili bölümlerde açık olması çalışmak isteyen kişilerin belediyelerde sözleşmeli olarak memur olmaları için oldukça önemlidir. Sözleşmeli memurların maaşları ise T.C Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmektedir. Bakanlığın her yıl yayımlamakta olduğu “Mahalli İdareler ve Sözleşmeli Ücret Tavanları” beraberinde ek ödemeler ve maaşlar belirlenmektedir.

Belediyede Kadrolu Memur Olmak

Belediyede kadrolu memur olmak sözleşmeli memur olmaya göre farklılıklar göstermektedir. Bunun için öncelikli olarak adayların KPSS sınavına girmiş olmaları gerekir. Sınavda alınan puanı memur olmak için kullanabilirler. KPSS’ de alınan puanlar iki yıl geçerliliğini korumaktadır. Alım ilanları takip edilerek bu puanla belediyelere direk ya da internet üzerinden başvurular yapılabilir. Belediyede kadrolu olarak memur olabilmek için KPSS sınavından en az 70 puan almak gerekir. Başvuru değerlendirmesi ardından mülakatı geçen adaylar kadrolu olarak belediyelerde işe başlayabilirler.

Kadrolu ve Sözleşmeli Memurlar Arasındaki Fark Nedir?

Sözleşmeli ve kadrolu memurlar arasındaki en net fark maaşlardır. Kadrolu memurlar daha yüksek maaş alırlar. Bazı durumlarda sözleşmeli memurların sözleşmelerinin bitmesi ardından kadroya alınabilirler. Kadrolu memurlar kademe yükselebilirken sözleşmeli memurlar kademe yükselememektedir. Ayrıca kadrolu memurlarda işsizlik tazminatı varken sözleşmeli memurlarda yoktur. Yine kadrolu memurlarda tayin hakkı varken sözleşmeli memurlarda yoktur.

Belediyede Memur Olmak İçin Başvuru Şartları ve Gerekli Evraklar

Belediyelerde sözleşmeli ya da kadrolu olarak memur olmak isteyen vatandaşların bir takım şartları sağlamaları gerekir. Belediyede memur olmak için başvuru şartları şu şekildedir;

  • T.C vatandaşı olmak
  • En az lise mezunu olmak
  • Askerliği tamamlamak
  • Emekli maaşı almamak
  • Sigortalı işte çalışmıyor olmak
  • Siyasi partilere üye olmamak
  • Sicil kaydı temiz olması
  • KPSS puanı

Belediyelere başvuru yapmak isteyen kişilerin hazırlamaları gereken evraklar ise şu şekildedir;

  • Diploma fotokopisi
  • CV
  • Başvuru formu
  • Kimlik fotokopisi
  • Vesikalık fotoğraf
  • Salık raporu
  • Adli sicil kaydı
  • KPSS sonuç belgesi
  • İkametgâh belgesi

www.nutuk.com.tr

HABERE YORUM KAT

UYARI: Sizlerin seslerini duyurabilmek için konu ile alakalı yorumlarınızı, görüşlerinizi fikirlerinizi mutlaka yazın.
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.