1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Mobil bankacılık kullananlar dikkat kritik uyarı geldi! Bunu yapanlar çok iyi düşünsün Sakın galeyana gelmeyin!
Mobil bankacılık kullananlar dikkat kritik uyarı geldi! Bunu yapanlar çok iyi düşünsün Sakın galeyana gelmeyin!

Mobil bankacılık kullananlar dikkat kritik uyarı geldi! Bunu yapanlar çok iyi düşünsün Sakın galeyana gelmeyin!

Dolandırıcılar yine iş başında! Bankadaki işlemleri için mobil bankacılık kullanan vatandaşlar tek tek uyarıldı. Bunu yapanlar tekrar düşünsün. İşte dolandırıcıların yeni yöntemleri…

A+A-

Dolandırıcılar yine iş başında! Bankadaki işlemleri için mobil bankacılık kullanan vatandaşlar tek tek uyarıldı. Bunu yapanlar tekrar düşünsün. İşte dolandırıcıların yeni yöntemleri…

İzmir'de yaşanan olay mobil bankacılık işlemlerini kullanan vatandaşları tedirgin etti. Mobil bankacılık işlemleri kullanan bir kadının hesabına uzaktan erişim sağlayan dolandırıcılar tek seferde 500 bin TL çekti. Mağdur olan kadın yaşanan olay sonrasında psikolojisinin bozulduğunu dile getirdi. Dolandırıcılık yöntemlerine her geçen gün yeni bir yöntem eklenirken bu kez de uzaktan erişim yöntemi gündeme geldi. İzmir'de yaşayan bir kadının hesabına uzaktan erişim sağlayan dolandırıcılar 500 bin TL çekerek ortadan kayboldu. Emekli Hanife Kandak başına gelen olay hakkındaki detayları anlattı. İşte dolandırıcıların yeni yöntemleri…

PSİKOLOJİSİ BOZULDU

İzmir'in Osmangazi ilçesinde yaşamını sürdüren emekli Hanife Kandak, 2 Ocak 2023 tarihinde başına gelenleri anlattı. Evde yalnız olduğu sırada telefonu masanın üzerine bırakarak Kahve yapmaya mutfağa gittiğini belirten Kandak, geri döndüğünde telefonunun ekranında bankacılık uygulamasının açık olduğunu dile getirdi. Bu durumla karşılaştığında çok şaşırdığını ifade eden Kandak, kapatmak istediğini ancak cihazın kilitlendiğini söyledi.

Anında bankayı arayan emekli vatandaş hesabından 500 TL çekildiğini öğrendi. Yaşanan olayın hemen ardından avukatı Hasan Kumral’a ulaşan Kandak, İzmir savcılığına suç duyurusunda bulundu. Olaya İzmir İl Emniyet Müdürlüğü Siber Suçlar Şube Müdürlüğü el atarken olay hakkında soruşturma başlatıldı. Ekipler Hanife Kandak'ın telefonunu kontrol ederken parasının önce bir bankaya daha sonra başka bir bankaya aktarılarak çekildiğini tespit etti.

BAŞINDAN GEÇENLERİ TEK TEK ANLATTI

Tacizinin tazminini isteyen Hanife Kandak, başından geçen olayı detayları ile birlikte anlattı. Telefonu masaüstüne bırakarak Kahve yapmaya gittiğini vurgulayan Kandak, telefondan bankacılık uygulamasının açıldığını ve ekran parlaklığının düşük olduğunu gördüğünü belirtti.

Bir türlü uygulamayı kapatamadığını dile getiren Kandak, daha sonra arama yaptığını söyledi. Başka bir telefon üzerinden bankayı arayarak durumu anlattığını vurgulayan Kandak, 29 dakika 51 saniye boyunca banka ile görüşme yaptığını aktardı. Telefon ile aradığı için kimlik doğrulama işlemlerinin biraz zaman aldığını söyleyen Kandak, telefonunda bir şeylerin ters gittiğini ve para birimi korumalı mevduat hesabının doğrulanmasını istediğini belirtti. Olayın detaylarını anlatmaya devam eden Kandak, şu sözleri dile getirdi:

“ Son kontrolde hesabımda bulunan 500.000 TL'nin araç satışı ile ilgili olarak başka bir bankaya aktarıldığını öğrendim. Günlük limit 500.000 olduğu için bu miktar kaldırılmıştır. Daha sonra savcılığa gittik. Ben bir kurban oldum. Bankanın güvenlik açığından dolayı böyle bir mağduriyet yaşadım. Ruh halim, aile yapımız bozuldu. Mağduriyetimin giderilmesini istiyorum”

VATANDAŞLARI UYARDI

Olay hakkında açıklama yapan avukat Hasan Kumral, olayı öğrendikten sonra savcılığa suç duyurusunda bulunduklarını ifade etti. Hukuki sürecin başlatıldığını dile getiren Kumral, ardından siber suçlara başvuru yaptıklarını vurguladı. Bu tür bir problemin Herkesin başına gelebileceğini aktaran Kumral, dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

Uzaktan erişim yöntemi ile telefona ulaşıldığının altını çizen Kumral, tanınmayan cevapsız aramalara geri dönüş yapılmaması gerektiğini vurguladı. Tanınmayan numaralardan gelen mesajların da açılmaması gerektiğini ifade eden Kumral, telefonun ekranında belirlenemeyen bir görüntü oluştuğunda anında telefonun kapatılması gerektiğini dile getirdi. Kumral, bu tür bir problemde müşteri hizmetlerine arayarak hesabınızın kilitlenmesini isteyebilirsiniz sözlerini dile getirdi.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Sizlerin seslerini duyurabilmek için konu ile alakalı yorumlarınızı, görüşlerinizi fikirlerinizi mutlaka yazın.
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.