1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Şikayet var da en çok şikayet edilen ve geri dönüşü yüksek olan firmalar..! Ziraat bankası, Farmasi, Trendyol ve daha fazlası
Şikayet var da en çok şikayet edilen ve geri dönüşü yüksek olan firmalar..! Ziraat bankası, Farmasi, Trendyol ve daha fazlası

Şikayet var da en çok şikayet edilen ve geri dönüşü yüksek olan firmalar..! Ziraat bankası, Farmasi, Trendyol ve daha fazlası

Türkiye'de en çok şikayet edilen firmalar ve markalar belli oldu! Listede bankalar da var! İşte o markalar ve diğer tüm detaylar. Bu markaları ise İstanbul Bilişim, Moda Nisa, Trendyol şikayetleri, N11, GittiGidiyor gibi alışveriş siteleri takip ediyor. Peki, en çok şikayet edilen markalar hangileri, şikayetlere nasıl geri dönüş yapıyorlar?

A+A-

Türkiye’de en çok şikayet edilen markalar ve firmalar, genel olarak tanınan isimlerden oluşuyor. Operatör şirketleri başta olmak üzere giyim siteleri de şikayet listesinin başında yer alıyor. Bu markaları ise İstanbul Bilişim, Moda Nisa, Trendyol şikayetleri, N11, GittiGidiyor gibi alışveriş siteleri takip ediyor. Peki, en çok şikayet edilen markalar hangileri, şikayetlere nasıl geri dönüş yapıyorlar?

Kullanıcıların bir kısmının memnuniyetle kullanması, herhangi bir sorun yaşamaması; diğer müşterilerin de aynı düzeyde memnun kalmasını sağlamıyor elbette. Şikayetlerin listelendiği ve firmaların bilgilendirildiği bir platformda, en çok şikayet edilenleri ve şikayet edilen firmaların geri dönüşlerini sizler için sıraladık.

Türkiye’de en çok şikayet edilen markalar

  1. Modanisa
  2. Ziraat Bankası
  3. Garanti Bankası
  4. Yapı Kredi Bankası
  5. FinansBank
  6. Pegasus
  7. Hepsiburada
  8. ETS Tur
  9. Aras Kargo
  10. Modaselvim
  11. Biletix
  12. Vodafone
  13. Amazon
  14. Cimri
  15. Farmasi
  16. N11
  17. Getir
  18. A101
  19. LCW
  20. Vatan Bilgisayar
  21. Trendyol
  22. Huawei
  23. Tatilbudur
  24. Gittigidiyor

Moda Nisa şikayetleri (480)

Türkiye’nin tesettür alışverişinin en aktif şekilde yapıldığı sitelerden biri olan Modanisa, şikayet konusunda sınıfta kaldı. Genel olarak şikayet konularında ürünlerin teslim edilmemesi, eksik gönderilmesi ve para iadesinin yapılmaması yer alıyor. Moda Nisa şikayetleri 1.717’e ulaşmışken; çözümlenen şikayet sayısı ise yalnızca 480 şikayet.

Hepsiburada şikayetleri (80.520)

Türkiye’nin bir diğer köklü e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada.com, 1998 yılından 2020 yılına kadar aktif bir şekilde varlığını sürdürüyor. Bugüne kadar 80.520 şikayet alan ve 5 üzerinden 2.1 puana sahip olan Hepsiburada, yalnızca 13 Bin şikayeti olumlu şekilde sonuçlandırmış. Genel olarak Hepsi burada şikayet konularının başında kargonun ulaşmaması, iadelerin kabul edilmemesi ve iade edilen ürün ücretlerinin geri ödenmemesi yer alıyor.

Farmasi şikayetleri (902)

Organik kişisel bakım ürünleri satan ve ülkemizde de son dönemlerde oldukça popüler olan Farmasi, bir süredir birçok şikayetin ana konusu haline geldi. Yüzde 99 memnuniyet oranına sahip olsa da; müşteriler genel olarak kargo süresinden şikayetçi.

Moda Selvim şikayetleri (644)

Bir diğer e ticaret sitesi olan Moda Selvim, 644 şikayet sayısına ve yüzde 83 çözümlenen şikayete sahip.

Şikayetçi olan müşteriler ise büyük çoğunlukta iade edilen ürünlerin yenilenmemesinden ve ücret iadesinin yapılmamasından dolayı yakınıyor. Bu şikayetleri ise yanlış ürünlerin gönderilmesi takip ediyor.

Aras Kargo şikayetleri (56.019)

Uzun süredir faaliyette olan ve en büyük kargo şirketleri arasında yer alan Aras Kargo, şikayet konusunda biraz sınıfta kalmış görünüyor. Zira 56 Bin şikayetten yalnızca 2 bin şikayete cevap veren Aras Kargo, yüzde 5 müşteri memnuniyetine sahip.

Ürünlerin başka bir adrese teslim edilmesi, kargoların yırtık; kırılmış ya da hasarlı bir şekilde verilmesi, telefonlara yanıt verilmemesi ve kargoların kaybedilmesi gibi şikayetler oldukça fazla. Bu şikayetleri ise kargo iadelerinin yapılmaması, eve gelmeden yeniden şubeye gönderilmesi gibi şikayetler takip ediyor.

Vodafone şikayetleri (60.185)

3 Büyük operatör firmalarından biri olan Vodafone, şikayet konularından anlaşılacağı üzere müşteri memnuniyetini geri planda tutan markalar arasında yer alıyor. 60 Bin şikayete konu olan Vodafone, yalnızca 6 bin şikayete geri dönüş yapmış. Buna ek olarak genellikle taahhüt sorunları yaşanırken; fazla fatura gönderimi, hat kapanması ve çekim gücünün yavaş olması şikayetlere neden oldu.

Müşteri hizmetlerinin tam anlamıyla yardımcı olmaması ve müşterinin bilgisi dışında faturalı hatta geçiş yapması da şikayetlerin bir diğer konusu.

A-101 şikayetleri (12.943)

12943 şikayete sahip olan A101, yalnızca 647 şikayeti çözüme kavuşturmuş. A101 şikayetleri genel olarak ürünlerin tarihinin geçmesi, kasa ve etiketteki fiyat farkı ve kargo sorunları ile şikayet ediliyor. Bu şikayetleri ise kasada oluşan kuyruklar ve ürünlerin kalitesizliği takip ediyor.

Getir şikayetleri (1.680)

Kurye hizmeti veren nadir firmalardan biri olan Getir, bu güne kadar 1680 şikayete konu oldu. Getir şikayetleri fazla sayılsa da, verilen yanıtlar ve geri dönüşler oldukça az. 84 yanıt sayısına sahip olan Getir; teslim edilen ürünlerin eksik olması, kuryelerin yavaşlığı ve fiyatları nedeni ile sıklıkla şikayet ediliyor.

GittiGidiyor şikayetleri (11.863)

E-Ticaret sitelerinin devlerinden olan Gitti gidiyor, binlerce şikayet sayısına sahip. Şikayetlerin yüzde 33’ünü çözüme kavuşturan firma; genel olarak kargo ve iade sorunlarına konu oluyor. Özellikle de ücretsiz kargoların kalitesiz oluşundan, henüz kargo gelmeden ücretin satıcıya aktarılmasından yakınan müşteriler; soluğu şikayet platformlarında aldı.

Tatilbudur şikayetleri (2.986)

Tatilbudur, özellikle tatil dönemlerinde oldukça sık ziyaret edilen bir rezervasyon sitesidir. Her tatil dönemi milyonlarca kişiye hizmet veren site, şikayetlere dönüş oranında sınıfta kalıyor. Tatil budur şikayetleri genel olarak rezervasyon iptali, ücret iadesi gibi konulardan oluşuyor. 3 Bine yakın şikayeti bulunan firma; şikayetlere geri dönüş yapmadığı için de müşteri memnuniyetini tam olarak sağlamış değil.

Turkcell şikayetleri (35.362)

35 Bin şikayete konu olan Turkcell, oldukça hızlı dönüş sağlasa da; çözümleme konusunda başarısız bir tavır sergiliyor. Faturaların normalin üzerinde gelmesi, taahhüt problemleri ve fiyatlandırma politikaları sürekli şikayet konusu olsa da; zaman zaman şebeke sorunları da şikayetlere neden oluyor.

Turkcell şikayetleri, yüzde 8 oranında çözüme kavuşturulmuş durumda. Buna ek olarak bazı operatör kullanıcıları, sürekli reklam ve bilgilendirme mesajlarının gelmesinden de şikayetçi.

Ziraat Bankası Şikayetleri (47.164)

Genel olarak Ziraat Bankası şikayetleri KYK bursu ya da kredileri ile bağlantılı olsa da, müşteri hizmetlerinden yakınanların sayısı da az değil. Bu şikayetleri ise BES, kredikartı limitlerinin düşük olması ve kredilerde yapılan sigortalar takip ediyor. 47.164 şikayete konu olan Ziraat Bankası, agresif bir ilerleme göstererek; şikayetlerin yalnızca yüzde 90’una yanıt vermiş durumda. Kredi şikayetlerinde ise; en çok yakınma ihtiyaç ve bireysel kredilerden oluşuyor.

Garanti BBVA Şikayetleri (25.760)

Garanti bankası şikayetleri, çoğunlukla yine Ziraat Bankası şikayetlerinde olduğu gibi müşteri temsilcilerine bağlanma sürelerinden ve faiz oranlarından kaynaklanıyor. Bu şikayetleri ise bankanın güvenilirliğini sarsacak derecede olan, hesaptan para kesilmesi, izin dışında kartın alışverişte kullanılması gibi sorunlar takip ediyor. 25.760 şikayet sayısına sahip olan Garanti BBVA, yüzde 99 dönüş oranına sahip olsa da, yalnızca şikayetlerin yüzde 7’sini çözmüş durumda.

Yapı Kredi Bankası Şikayetleri (15.008)

Nadir gelen sorunların biri olan ATM’ye para sıkışması; Yapı Kredi şikayetleri arasında en revaçta olan sorun. 15 Bin şikayet sayısına sahip olan banka, yüzde 99 dönüş yaparak yanıt vermiş olsa da; bu şikayetlerin yalnızca yüzde 19’u çözüme kavuşturulmuş.

Yapı Kredi Bankası Kart Üyelik Ücreti,  İade Edilen Tutarın Bir Türlü Gelmemesi, Güvenlik Açığı Olması ve döviz hesaplarının kapatılması şikayet konularının başında yer alıyor.

QNB Finansbank Şikayetleri (9.433)

Banka şikayetleri arasında şikayet sayısı oldukça az olan QNB Finans Bank, 9.433 şikayetin yüzde 99’una yanıt vermiş durumda. Finansbank şikayetleri büyük ölçüde çözüme kavuşturulmuş olsa da; Pos Yazılım Donanım Ücreti, Sigorta Kesintisi,  Kart Aidatı İptali gibi şikayetler güncelliğini koruyor. Hayat sigortası iptali yapıldığında geri ücretin yatırılmaması ve bazı alışverişlerde 3D güvenlik kodunun gönderilmemesi de bu şikayetleri takip eden önemli konular.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Sizlerin seslerini duyurabilmek için konu ile alakalı yorumlarınızı, görüşlerinizi fikirlerinizi mutlaka yazın.
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.