Milli Eğitim Bakanlığı Harekete Geçti Ve Değişiyor! 81 İlde Bir İlk Gerçekleşiyor...
Milli Eğitim Bakanlığı 81 ilde harekete geçti ve değişiyor. MEB tarafından hayata geçirilen uygulama bir ilk olacak. 2020-2021 eğitim öğretim yılı 2. dönem için karne, teşekkür belgesi ve takdir belgeleri internet üzerinden öğrencilerin ve velilerin erişimine açılacak, talep eden velilere ise okul müdürlüklerine başvurarak basılı karne de alabilecek.
Milli Eğitim Bakanlığı peş peşe kararları duyuruyor. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), hafif zihinsel engelli öğrencilerin eğitim gördüğü özel eğitim meslek okulu mezunlarına yönelik iki önemli çalışmayı hayata geçirecek. Bakanlık, bu öğrencilerin Yükseköğretim Kurumları Sınavı'na (YKS) girmeleri için yönetmelik değişikliği yapacak; İSO ile yapılan iş birliği ile de bu öğrencilerin gerçek iş ortamlarında beceri eğitimi almaları ve istihdamlarına öncelik tanınması sağlanacak. Son senelerde, mesleki eğitimde çok sayıda projeyi uygulayarak önemli bir dönüşümü yaşama geçiren MEB, mesleki eğitimde yaşanan bu bilgi birikimi, hafif seviyede yetersizlikleri/engeli olan öğrenciler için hizmet sunan özel eğitim meslek okullarına aktarmaya hazırlanıyor. Bu amaçla istihdam ve yükseköğretime erişim dahil olmak üzere iki temel alanda önemli iyileştirmeler yapılacak.
İSO İLE İSTİHDAMA YÖNELİK ÖNEMLİ ADIM
Bakanlık, hafif seviyede engeli olan öğrenciler için hizmet sunan özel eğitim meslek okulu mezunlarının istihdam edilmesine yönelik yeni bir adım attı. Bu kapsamda MEB ve İstanbul Endüstri Odası (İSO) iş birliğinde İstanbul'daki özel eğitim meslek okulu öğrencilerinin işletmelerde beceri eğitimini gerçek iş ortamlarında almaları sağlanacak ve akabinde de istihdamlarına öncelik verilecek. Türkiye genelinde özel eğitim okul ve öğrenci sayısı, en fazla İstanbul'da bulunurken, 21 özel eğitim meslek okulunda 3 000 348 öğrenci eğitim alıyor. İSO, bu öğrencilerin eğitim sürelerinde işletmelerde yapacakları beceri eğitimlerini gerçek iş ortamlarında ve kaliteli bir biçimde alınmasını sağlayacak. İSO, hemde bu okullardaki meslek öğretmenlerinin iş başı ve mesleki gelişim eğitimlerine ve mezunların iş gücü sektöründe öelikli olarak istihdam edilmeleri için destek verecek.
İSO, ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERE MESLEKİ GELİŞİM EĞİTİM DESTEĞİ DE SAĞLAYACAK
MEB ile özel öğretim meslek okulu öğrencilerine yönelik iş birliğine ilişkin açıklama yapan İSO Başkanı Erdal Bahçıvan, MEB ile mesleki eğitimde üç senedir çok önemli çalışma yürüttüklerini belirtti. İstanbul'da mesleki eğitimin niteliğini artırmak ve işgücü sektörünün ihtiyaç duyduğu insan kaynağını yetiştirmek için çok önemli iyileştirmeler yaptıklarını anlatan Bahçıvan, şu bilgileri verdi: "Şimdi bu iş birliğimizi özel eğitim meslek okullarında eğitim alan yavrularımız için genişletme kararı aldık. Bu amaçla İstanbul'da 21 özel eğitim meslek okulunda eğitim alan öğrencilerimizin işletmelerde beceri eğitimlerini daha sağlıklı bir biçimde almaları ve mezun olduklarında işletmelerde öncelikle istihdam edilebilmeleri için koordinasyon desteği sağlayacağız. Ayrıca, bu okullarımızdaki öğretmen ve idarecilere yönelik mesleki gelişim eğitim desteği de sağlayacağız. Hafif seviyede yetersizlikleri bulunan bu yavrularımıza vereceğimiz bu desteği önemli bir sosyal sorumluluk projesi olarak görüyoruz. Böylesine kıymetli bir projede İSO olarak yer almaktan büyük mutluluk duyuyorum. Bu konu da bizleri devamlı destekleyen Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer’e ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum."
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVINA DA GİREBİLECEKLER
MEB'in özel eğitim meslek okulları ile yapacağı ikinci iyileştirme alanı, bu okul mezunlarının yükseköğretime erişim hakkı ile alakalı oldu. Türkiye'de 184 özel eğitim meslek okulunda eğitim alan 13 000 öğrenci mezun olduklarında Özel Eğitim Meslek Okulu Diploması almakta olup halen yükseköğretime devam etme hakları bulunmuyor. Ancak, fertlerin kamuda bir işte istihdam edilmesi durumunda bu diploma fertlerin meslek lisesi mezunlarına tanınan özlük haklarından yararlanmalarını sağlıyor. MEB, özel eğitim meslek okullarının yükseköğretime devam edebilme hakkına sahip olmaları için yönetmelikte değişiklik yapacak. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, özel eğitim meslek okullarına yönelik başlatılacak her iki adımla ilgili değerlendirmede bulundu. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı şekilde faaliyette bulunan özel eğitim meslek okullarında hafif seviyede yetersizlikleri olan öğrencilere 18 mesleki eğitim alanında eğitim verildiğini aktaran Özer, Türkiye genelinde 184 okulda yaklaşık 13 000 öğrencinin eğitim aldığını belirtti.
Bu okul mezunları ile alakalı istihdam ve yükseköğretim dahil olmak üzere iki alanda sorun bulunduğunu vurgulayan Özer, şunları kaydetti: "Her iki sorun alanında iyileştirme yapabilmek için adım atıyoruz. İstihdama yönelik adımı İSO ile atıyoruz. Özel eğitim meslek okullarında en fazla öğrenci olan ilimiz İstanbul. Bu sebeple bu adımı İstanbul'da attık. Sonrasında diğer illerimize de yaygınlaştıracağız. Bu konu da desteklerinden dolayı İSO Başkanı Erdal Bahçıvan'a şükranlarımı sunuyorum. Ayrıca, bu süreçleri İstanbul'da başarılı bir biçimde yürüten İstanbul Milli Eğitim Müdürümüz Levent Yazıcı ve çalışma arkadaşlarını da kutluyorum. İkinci adımda da bu okul mezunlarımızın yükseköğretime erişimlerini sağlamaya yönelik. Mevcut düzenlemeye göre bu okul mezunlarımız, yükseköğretime devam edemiyorlar. Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliğinde yeni bir düzenlemeye gidiyoruz. Düzenleme yürürlüğe girdiğinde artık bu okul mezunlarımız, Yükseköğretime Geçiş Sınavına (YKS) girebilecekler. Bu süreci yöneten Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürümüz Mehmet Nezir Gül ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum."
İMAM HATİP ÖĞRENCİLERİNE ÜNİVERSİTEYE HAZIRLIKTA AKADEMİK DANIŞMA KURULLARI İLE DESTEK VERİLECEK
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce, imam hatip okulu öğrencilerinin tercih edecekleri üniversiteye göre bilimsel yönlerini geliştirmek, kariyer gelişimlerini desteklemek ve kabiliyetleri doğrultusunda yetişmelerine imkan tanımak amacı ile 637 okulda "Akademik Danışma Kurulu" kuruldu. Genel Müdür Nazif Yılmaz, AA muhabirine yapmış olduğu açıklamada, Bakanlığın 2023 Eğitim Vizyonu'nda imam hatip okullarındaki başarılı örneklerin teşvik edilmesi, toplumsal sorumluluk ve gönüllülük programları ile model uygulamaların hayata geçirilmesi, yükseköğretim kurumlarıyla yapılacak iş birlikleriyle öğrencilerin bilimsel ve entelektüel gelişimlerinin desteklenmesinin hedeflendiğinin yer aldığını belirtti.Bunun için bilim, kültür ve sanat alanlarındaki akademisyenlerce verilecek farkındalık ve vizyon etkinliklerinin düzenlenmesi ile ilahiyat fakülteleriyle iş birliğince geliştirilecek çalışmaların yapılmasının hedeflendiğini aktaran Yılmaz, bu çerçevede öğrencilere yönelik bilimsel ve kariyer destekleri verilmesi noktasında yeni bir çalışma yapıldığına işaret etti.
81 İLDE TOPLAM 637 ADK
Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce MEB Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları Danışma Kurulları Uygulama Usul ve Esasları çerçevesinde Akademik Danışma Kurulları (ADK) kurulması kararı alındığını bildiren Yılmaz, "81 ilimizde toplam 637 okulumuzda Akademik Danışma Kurulu oluşturuldu." dedi.Kurullarda akademisyenler, sivil toplum kuruluşları, Diyanet İşleri Başkanlığı, Endüstri ve Teknoloji Bakanlığı ile spor ve sanat dünyasından temsilcilerin yer alabileceğine değinen Yılmaz şunları kaydetti: "Kurul, Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin tercih edecekleri yükseköğretim kurumlarına göre bilimsel yönlerini geliştirmek, fen ve sosyal bilimler alanındaki akademik öğrenmelerini güçlendirerek rağbet ve kabiliyetleri doğrultusunda kariyer gelişimlerini desteklemek, yabancı dil, alışılmış ve çağdaş görsel sanatlar, musiki ya da spora rağbet duyan öğrencilerimizin rağbet, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda yetişmelerine imkan tanımak amacı ile oluşturuldu."
ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ VE ÖZGÜN TASARLANMIŞ AKTİF ÖĞRENME ORTAMLARI OLUŞTURULACAK
Yılmaz, kurulların okullarda öğrencilerin akademik, bilimsel, mesleki, zihinsel, bedensel ve ruhsal gelişimlerini destekleyici, rağbet ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirici, sağlık ve güvenlik açısından zenginleştirilmiş ve özgün tasarlanmış aktif öğrenme ortamlarının oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapacağına işaret ederek şunları dile getirdi: "Bu alanda planlanan çalışmaların verimli bir biçimde yürütülmesi için imkan dahilinde zeka oyunları bölümü, Z-Kütüphane, yazarlık atölyesi, laboratuvar, spor salonu/alanı, özel sınıflar (Kur'an-ı Kerim sınıfı, dil sınıfı, ve benzeri) resim ve müzik atölyeleri, robotik kodlama atölyeleri ve benzeri eğitim ortamlarının hazırlanması, gerekli öğretim materyalleriyle donatılması ve öğrencilerin maksimum ölçüde faydalanması için tavsiye ve katkılarda bulunmaktadır. Akademik destek çalışmaları ile beraber, Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumları olan Fen ve Sosyal Bilimler Proje ve Program okullarımızın akademik, sosyal, kültürel ve teknolojik açıdan gelişimlerinin sağlanması hedeflenmektedir." Kurulların çalışmalar kapsamında kendi illerindeki üniversitelerden gönüllü en fazla 5 akademisyeni çalışmalara davet edebileceğini aktaran Yılmaz, Ankara'da Şehit Ömer Halisdemir Anadolu İmam Hatip Lisesi Akademik Danışma Kurulunun ilk toplantısının Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) Rektörü Prof. Dr. Musa Kazım Arıcan ve ASBÜ İslami İlimler Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Osman Kurt'un katılımı ile yapıldığını kaydetti.
ÖĞRENCİ KARNELERİ, İSTEYEN VELİLER İÇİN BASILI OLARAK VERİLECEK
Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), 2020-2021 eğitim öğretim yılı 2. Dönem için karne, teşekkür ve takdir belgeleri elektronik ortamda öğrenci ve velilerin erişimine açılacak, talep eden velilere ise okul müdürlüklerince basılı karne de verilebilecek. MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine ilişkin sene sonu iş ve işlemleri konulu yazıyı illere gönderdi.Yazıda, 2020-2021 eğitim öğretim yılı faaliyetlerinin Kovid-19 salgınıyla mücadele kapsamında alınan tedbirler gereği yüz yüze ve uzaktan eğitim olanaklarıyla sürdürüldüğü ve yüz yüze eğitimin yapıldığı dönemlerde öğrencilerin okula devamının gönüllük esasına göre belirlendiği hatırlatıldı. Bu kapsamda, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ile sınırlı dahil olmak üzere öğrencilerin e-Okul Yönetim Brağbet Sistemi'ne işlenen devam devamsızlık brağbetleri dikkate alınmayacak. İlgili mevzuat gereği ders yılı sonunda yapılması gerekli olan şube öğretmenler kurulu toplantılarında öğrencilerin sınıf geçme iş ve işlemleri görüşülmeyecek.Öğrencilerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarında özellikle seçmeli derslerde karışıklıkların oluşmasını engellemek için öğrenci nakil işlemleri bugün mesai saati bitimiyle kapatılacak.Sürekli devamsız durumda bulunan öğrenciler belirlenerek sınıf tekrarına kalmaları sağlanacak.
İLKOKULA BAŞLAYACAKLARA YAZ OKULU İMKANI
Eylül ayında ilköğretime başlayacak olmasına karşın okul öncesi eğitimden yararlanamamış çocukların hazır bulunuş düzeyini artırmak ve ilköğretime akranlarıyla eşit koşullarda başlamalarını sağlamak amacı ile okul bundan önce yaz okulları açılacak. 2020-2021 eğitim öğretim yılı ile sınırlı dahil olmak üzere, okul öncesi eğitim almamış çocukların evvela kaydedilmesi şartıyla olanakları uygun olan okullarda, okul öncesi eğitim almış çocuklar da yaz okuluna kaydedilebilecek.Okul öncesi eğitimde velilerin tam gün çocuk kulübü talepleri ise açılacak olan çocuk kulüpleriyle karşılanabilecek.
Yaz okulu ve çocuk kulüpleri, karneler verildikten sonraki hafta başlamak üzere açılabilecek.2020-2021 eğitim ve öğretim yılının ikinci dönemi için karne, teşekkür ve takdir belgeleri 18 Haziran'da elektronik ortamda öğrenci ve velilerin erişimine açılacak, talep eden velilere ise okul müdürlüklerince basılı karne de verilebilecek. Telafi eğitimi için oluşturulan "https://telafidebendevarim.meb.gov.tr/" internet adresinden öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin yararlanabilmeleri için gerekli bilgilendirmeler yapılacak.
HABERE YORUM KAT
Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.